Volver
1. gida didaktikoa: Prebentzioa, autobabesa, alerta-sistemak eta larrialdi-sistemak 112
Aurkezpena
Larrialdi-egoerak gero eta mehatxu handiagoak dira pertsonen segurtasunerako, ingurumenerako eta hiri-ingurunerako. Herritar prestatuak sustatzeko beharraz jabetuta, gida didaktiko hau hezkuntza-sistemaren lehen etapetatik prebentzio-kontzientzia garatzeko hezkuntza-tresna gisa aurkezten da. Maila bakoitzera egokitutako proposamen pedagogikoen bidez, arriskuen, autobabeserako neurrien eta prebentzioaren kulturaren inguruko ikaskuntza esanguratsua sustatzen da.
1. unitatea. Prebentzioa, autobabesa eta alerta-sistemak eta larrialdi-sistemak.
1. unitatea. Prebentzioa, autobabesa eta alerta-sistemak eta larrialdi-sistemak.
Helburu didaktiko orokorrak
Gida honen diseinuak prebentzioaren eta autobabesaren arloko hezkuntzaren ikuspegi integralari erantzuten dio, garapen iraunkorrerako hezkuntzaren, autobabesaren kulturaren eta komunitate seguruagoak eraikitzeko parte-hartze aktiboaren printzipioekin bat etorriz.Salto de líneaGidaliburuaren helburu didaktiko orokorrak hauek dira:
- Larrialdiak zer diren, zergatik gertatzen diren eta pertsonengan, ingurunean eta biodibertsitatean zer ondorio dituzten ulertzea.
- Arrisku-jokabideak identifikatzea eta larrialdietan nork bere burua babesteko oinarrizko neurriak ezagutzea.
- Ingurune naturala zaintzeak eta prebenitzeak arriskua murrizteko duen garrantzia balioestea.
- Erantzukizun-, elkartasun- eta lankidetza-jarrerak garatzea larrialdi-egoeren aurrean.
- Autonomia pertsonala, analisi kritikorako gaitasuna eta informatutako erabakiak hartzea sustatzea.
- Ikaskuntza eguneroko bizitzara transferitzen laguntzen duten testuinguru errealetan edo simulatuetan integratzea.
- Ikasle guztien inklusioa eta parte-hartze aktiboa sustatzea, proposamenak ikasteko gaitasun eta estilo desberdinetara egokituz.
Helburua eta hartzaileak
Gida didaktiko honen helburua irakasleei tresna pedagogiko erabilgarria eta egokitua ematea da, unibertsitateaz kanpoko hezkuntza-etapa guztietako ikasleak larrialdi-egoeren prebentzioaz sentsibilizatzeko. Jarduera inklusiboen eta testuinguruan kokatutakoen bidez, honako hau lortu nahi da:
- Arriskuen prebentzioaren kultura sortzea.
- Jarrera arduratsuak eta ingurumenarekiko errespetuzkoak sustatzea.
- Segurtasunarekin, pentsamendu kritikoarekin eta herritarren parte-hartzearekin lotutako funtsezko gaitasunak garatzea.
- Larrialdi baten hasieran, bitartean eta ondoren nola jokatu jakiteko ezagutza praktikoak ematea ikasleei.
Gida Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko, Lanbide Heziketako eta unibertsitateaz kanpoko beste irakaskuntza batzuetako irakasleei zuzenduta dago, eta etapa bakoitzari egokitutako proposamen metodologikoak ditu. Baliagarria da, halaber, ingurumen-hezkuntzako, eskolako babes zibileko edo bizikidetzarako eta herritartasunerako prestakuntzako programetarako baliabide osagarri gisa.
Lantzen diren funtsezko gaitasunak
Gida honetako proposamen metodologikoek egungo curriculumean definitutako funtsezko gaitasunak garatzen laguntzen dute, eta, bereziki, hauek nabarmentzen dira:
- Kultura-kontzientzia eta -adierazpenerako gaitasuna: prebentzioari eta larrialdiari lotutako narratiba, jolas sinboliko, adierazpen plastiko edo ikus-entzunezkoen bidez.
- Gaitasun pertsonala, soziala eta ikasten ikasteko gaitasuna: autorregulazioa, hausnarketa kritikoa eta arriskuen aurreko erantzukizuna sustatzen dituzten jardueren bidez.
- Herritartasunerako gaitasuna: guztion onerako konpromisoa, bizitza kolektiboan parte hartzea eta larrialdi-egoeren aurrean elkartasuna sustatuz.
- Zientzia, teknologia eta ingeniaritzako gaitasuna (EKT): fenomeno naturalak eta larrialdiak identifikatzean, haien kausak ulertzean eta irtenbideak proposatzean.
- Competencia digital: mediante el uso de recursos audiovisuales, documentales o herramientas interactivas que complementan el aprendizaje.
- Hizkuntza-gaitasuna: irakurketak, narrazioak, elkarrizketak eta ahozko edo idatzizko produkzioak indartua.
- Matematikarako eta zientzia eta teknologiako oinarrizko gaitasunetarako gaitasuna: krokisak, sailkapenak, kausa eta ondorioen azterketak, edo ekintzen sekuentziak egitean.