Volver
Guía didáctica 1: Prevención, autoprotección, sistemas de alerta e sistemas 112 de emerxencias
Presentación
As situacións de emerxencias constitúen unha ameaza crecente para a seguridade das persoas, o medioambiente e a contorna urbana. Conscientes da necesidade de fomentar unha cidadanía preparada, esta guía didáctica preséntase como unha ferramenta educativa para o desenvolvemento da conciencia preventiva desde as primeiras etapas do sistema educativo. A través de propostas pedagóxicas adaptadas a cada nivel, promóvese a aprendizaxe significativa sobre os riscos, as medidas de autoprotección e a cultura de prevención.
Guía didáctica. Prevención, autoprotección e sistemas de alerta e sistemas de emerxencias.
Guía didáctica. Prevención, autoprotección e sistemas de alerta e sistemas de emerxencias.
Obxectivos didácticos xerais
O deseño desta guía responde a unha visión integral da educación en materia de prevención e autoprotección, aliñada cos principios da educación para o desenvolvemento sustentable, a cultura de autoprotección e a participación activa na construción de comunidades máis seguras.
Os obxectivos didácticos xenerais que persegue a guía son:
- Comprender que son as emerxencias, por que se producen e que consecuencias teñen para as persoas, a contorna e a biodiversidade.
- Identificar comportamentos de risco e coñecer medidas básicas de autoprotección ante unha emerxencia.
- Valorar a importancia da prevención e do coidado do medio natural como forma de reducir o risco.
- Desenvolver actitudes de responsabilidade, solidariedade e colaboración ante situacións de emerxencia.
- Fomentar a autonomía persoal, a capacidade de análise crítica e a toma de decisións informadas.
- Integrar el aprendizaje en contextos reales o simulados que favorezcan la transferencia a la vida cotidiana.
- Promover a inclusión e a participación activa de todo o alumnado, adaptando as propostas ás diversas capacidades e estilos de aprendizaxe.
Finalidade e destinatarios
Esta guía didáctica ten como finalidade proporcionar ao profesorado/ao persoal formador unha ferramenta pedagóxica útil e adaptada para sensibilizar ao alumnado de todas as etapas educativas non universitarias sobre a prevención de situacións de emerxencias. A través de actividades, inclusivas e contextualizadas, preténdese:
- Xerar a cultura na prevención de riscos.
- Fomentar actitudes responsables e respectuosas co medio natural.
- Desenvolver competencias crave relacionadas coa seguridade, o pensamento crítico e a participación cidadá.
- Dotar ao alumnado de coñecementos prácticos sobre como actuar ao comezo, durante e tras unha emerxencia.
A guía está dirixida ao profesorado de centros educativos de Educación Infantil, Educación primaria, Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e outros ensinos non universitarios, e inclúe propostas metodolóxicas adaptadas a cada etapa. Tamén é útil como recurso complementario en programas de educación ambiental, protección civil escolar ou formación para a convivencia e a cidadanía.
Competencias clave abordadas
Las propostas metodolóxicas desta guía contribúen ao desenvolvemento das competencias crave definidas no currículo actual, destacando especialmente as seguintes:
- Competencia en conciencia e expresión cultural: a través de narrativas, xogos simbólicos, expresión plástica ou audiovisual vinculadas á prevención e a emerxencia.
- Competencia persoal, social e de aprender a aprender: mediante actividades que promoven a autoregulación, a reflexión crítica e a responsabilidade ante os riscos.
- Competencia cidadá: fomentando o compromiso co ben común, a participación na vida colectiva e a solidariedade ante situacións de emerxencia..
- Competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (*CET): ao identificar fenómenos naturais e emerxencias, comprender as súas causas e propor solucións.
- *Competencia dixital: *mediante usar de recursos *audiovisuais, *documentais ou *ferramentas *interactivas que *complementan o *aprendizaxe.
- Competencia lingüística: reforzada pola lectura, a narración, o diálogo e a produción oral ou escrita.
- Competencia matemática e en competencias básicas en ciencia e tecnoloxía: ao realizar esbozo, clasificacións, análises de causas e consecuencias, ou secuencias de accións.