Esta web utiliza cookies propias para facilitar la navegación y cookies de terceros para obtener estadísticas de uso y satisfacción.

Puede obtener más información en el apartado "Cookies" de nuestro aviso legal.

Ud está aquí:
  1. Aurkezpena
  2. Gida didaktikoak
  3. 3. gida didaktikoa: Uholde-arriskua eta kostaldeko arriskuak

Volver

3. gida didaktikoa: Uholde-arriskua eta kostaldeko arriskuak

Aurkezpena

Uholdeak eta kostaldeko arriskuak gero eta mehatxu handiagoak dira pertsonen segurtasunerako, ingurumenerako eta hiri-ingurunerako. Herritar prestatuak sustatzeko beharraz jabetuta, gida didaktiko hau hezkuntza-sistemaren lehen etapetatik prebentzio-kontzientzia garatzeko hezkuntza-tresna gisa aurkezten da. Maila bakoitzera egokitutako proposamen pedagogikoen bidez, arriskuen, autobabeserako neurrien eta prebentzioaren kulturaren inguruko ikaskuntza esanguratsua sustatzen da.

Gida didaktikoa 3. Uholde arriskua eta arriskuak kostaldean

Gida didaktikoa 3. Uholde arriskua eta arriskuak kostaldean

Gida didaktikoa 3. Uholde arriskua eta arriskuak kostaldean

Helburua eta hartzaileak

Gida didaktiko honen helburua irakasleei tresna pedagogiko erabilgarria eta egokitua ematea da, unibertsitateaz kanpoko hezkuntza-etapa guztietako ikasleak uholdeen eta kostako arriskuen prebentzioaren eta autobabesaren inguruan sentsibilizatzeko. Jarduera inklusiboen eta testuinguruan kokatutakoen bidez, honako hau lortu nahi da:

  • Arriskuen prebentzioaren kultura sortzea.
  • Jarrera arduratsuak eta ingurumenarekiko errespetuzkoak sustatzea.
  • Segurtasunarekin, pentsamendu kritikoarekin eta herritarren parte-hartzearekin lotutako funtsezko gaitasunak garatzea.
  • Baso-sute baten aurretik, sutean zehar eta ondoren nola jokatu behar den irakastea ikasleei.

Gida Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko, Lanbide Heziketako eta unibertsitateaz kanpoko beste irakaskuntza batzuetako irakasleei zuzenduta dago, eta etapa bakoitzari egokitutako proposamen metodologikoak ditu. Baliagarria da, halaber, ingurumen-hezkuntzako, eskolako babes zibileko edo bizikidetzarako eta herritartasunerako prestakuntzako programetarako baliabide osagarri gisa.

Helburu didaktiko orokorrak

Gida honen diseinuak prebentzioaren arloko hezkuntzaren ikuspegi integralari erantzuten dio, garapen iraunkorrerako hezkuntzaren, autobabeserako kulturaren eta komunitate seguruagoak eraikitzeko parte-hartze aktiboaren printzipioekin lerrokatuta.Salto de líneaGidaliburuaren helburu didaktiko orokorrak hauek dira:

  • Ulertzea zer diren uholdeak eta kostaldeko arriskuak, zergatik gertatzen diren eta zer ondorio dituzten pertsonentzat, ingurunearentzat eta biodibertsitatearentzat.
  • Arrisku-jokabideak identifikatzea eta uholde baten aurrean nork bere burua babesteko oinarrizko neurriak ezagutzea.
  • Ingurune naturala zaintzearen eta prebenitzearen garrantzia baloratzea.
  • Erantzukizun-, elkartasun- eta lankidetza-jarrerak garatzea larrialdi-egoeren aurrean.
  • Autonomia pertsonala, analisi kritikorako gaitasuna eta informatutako erabakiak hartzea sustatzea.
  • Ikaskuntza eguneroko bizitzara transferitzen laguntzen duten testuinguru errealetan edo simulatuetan integratzea.
  • Ikasle guztien inklusioa eta parte-hartze aktiboa sustatzea, proposamenak ikasteko gaitasun eta estilo desberdinetara egokituz.

Uholdea

Uholdea

Uholdea

Lantzen diren funtsezko gaitasunak

Gida honetako proposamen metodologikoek egungo curriculumean definitutako funtsezko gaitasunak garatzen laguntzen dute, eta, bereziki, hauek nabarmentzen dira:

  • Kultura-kontzientzia eta -adierazpenerako gaitasuna: prebentzioari eta larrialdiari lotutako narratiba, jolas sinboliko, adierazpen plastiko edo ikus-entzunezkoen bidez.
  • Gaitasun pertsonala, soziala eta ikasten ikasteko gaitasuna: autorregulazioa, hausnarketa kritikoa eta arriskuen aurreko erantzukizuna sustatzen dituzten jardueren bidez.
  • Herritartasunerako gaitasuna: guztion onerako konpromisoa, bizitza kolektiboan parte hartzea eta larrialdi-egoeren aurrean elkartasuna sustatuz.
  • Zientzia, teknologia eta ingeniaritzako gaitasuna (EKT): fenomeno naturalak identifikatzean, haien kausak ulertzean eta irtenbideak proposatzean.
  • Competencia digital: mediante el uso de recursos audiovisuales, documentales o herramientas interactivas que complementan el aprendizaje.
  • Hizkuntza-gaitasuna: irakurketak, narrazioak, elkarrizketak eta ahozko edo idatzizko produkzioak indartua.
  • Matematikarako eta zientzia eta teknologiako oinarrizko gaitasunetarako gaitasuna: krokisak, sailkapenak, kausa eta ondorioen azterketak, edo ekintzen sekuentziak egitean.
Subir