Volver
Gida didaktikoa 5. Arrisku bolkanikoa
Aurkezpena
Sumendien arriskua mehatxua da pertsonen, ingurumenaren eta hiri-ingurunearen segurtasunerako. Herritar prestatuak sustatzeko beharraz jabetuta, gida didaktiko hau hezkuntza-sistemaren lehen etapetatik prebentzio-kontzientzia garatzeko hezkuntza-tresna gisa aurkezten da. Maila bakoitzera egokitutako proposamen pedagogikoen bidez, arriskuen, autobabeserako neurrien eta prebentzioaren kulturaren inguruko ikaskuntza esanguratsua sustatzen da.
Gida didaktikoa 5. Arrisku bolkanikoa
Gida didaktikoa 5. Arrisku bolkanikoa
Helburua eta hartzaileak
Gida didaktiko honen helburua irakasleei tresna pedagogiko erabilgarria eta egokitua ematea da, unibertsitateaz kanpoko hezkuntza-etapa guztietako ikasleak arrisku bolkanikoen aurrean jarduteaz eta autobabesaz sentsibilizatzeko. Jarduera inklusiboen eta testuinguruan kokatutakoen bidez, hau lortu nahi da:Salto de línea eta Arriskuen prebentzioaren kultura sortzea.
- Jarrera arduratsuak eta ingurumenarekiko errespetuzkoak sustatzea.
- Segurtasunarekin, pentsamendu kritikoarekin eta herritarren parte-hartzearekin lotutako funtsezko gaitasunak garatzea.
- Sumendien erupzioaren aurretik, bitartean eta ondoren nola jokatu behar den irakastea ikasleei.
Gida Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko, Lanbide Heziketako eta unibertsitateaz kanpoko beste irakaskuntza batzuetako irakasleei zuzenduta dago, eta etapa bakoitzari egokitutako proposamen metodologikoak ditu. Baliagarria da, halaber, ingurumen-hezkuntzako, eskolako babes zibileko edo bizikidetzarako eta herritartasunerako prestakuntzako programetarako baliabide osagarri gisa.
Helburu didaktiko orokorrak
Gida honen helburu didaktikoen helburua da sumendien arriskua ulertzea, pertsonei, ekosistemei eta azpiegiturei eragin diezaiekeen fenomeno natural gisa. Hezkuntza-etapa bakoitzera egokitutako proposamenen bidez, ikasleek hau lortu nahi da:
- Ezagutu zer den sumendia, nola funtzionatzen duen eta zer arrisku sor ditzakeen.
- Aztertu sumendien erupzioen kasu errealak eta haien gizarte-, ingurumen- eta ekonomia-ondorioak.
- Hartu sumendiekin lotutako larrialdi-egoerei aurrea hartzeko ohiturak eta nork bere burua babesteko jarrerak.
- Jarrera kritikoa eta arduratsua garatu arrisku naturalen aurrean, lankidetza, erresilientzia eta segurtasun-kultura sustatuz.
- Relacione el fenómeno volcánico con contenidos curriculares de diversas áreas, desde un enfoque interdisciplinar, activo e inclusivo.
Arrisku bolkanikoa
Arrisku bolkanikoa
Lantzen diren funtsezko gaitasunak
Gida honetako proposamen metodologikoek egungo curriculumean definitutako funtsezko gaitasunak garatzen laguntzen dute, eta, bereziki, hauek nabarmentzen dira:
- Kultura-kontzientzia eta -adierazpenerako gaitasuna: prebentzioari eta larrialdiari lotutako narratiba, jolas sinboliko, adierazpen plastiko edo ikus-entzunezkoen bidez.
- Gaitasun pertsonala, soziala eta ikasten ikasteko gaitasuna: autorregulazioa, hausnarketa kritikoa eta arriskuen aurreko erantzukizuna sustatzen dituzten jardueren bidez.
- Herritartasunerako gaitasuna: guztion onerako konpromisoa, bizitza kolektiboan parte hartzea eta larrialdi-egoeren aurrean elkartasuna sustatuz.
- Zientzia, teknologia eta ingeniaritzarako gaitasuna (CTE): fenomeno naturalak (sumendien erupzioak, adibidez) identifikatzean, haien kausak ulertzean eta irtenbideak proposatzean.
- Competencia digital: mediante el uso de recursos audiovisuales, documentales o herramientas interactivas que complementan el aprendizaje.
- Hizkuntza-gaitasuna: irakurketak, narrazioak, elkarrizketak eta ahozko edo idatzizko produkzioak indartua.
- Matematikarako eta zientzia eta teknologiako oinarrizko gaitasunetarako gaitasuna: krokisak, sailkapenak, kausa eta ondorioen azterketak, edo ekintzen sekuentziak egitean.