Esta web utiliza cookies propias para facilitar la navegación y cookies de terceros para obtener estadísticas de uso y satisfacción.

Puede obtener más información en el apartado "Cookies" de nuestro aviso legal.

  1. Presentación
  2. Guías didácticas
  3. Guía didáctica 5. Risco volcánico

Volver

Guía didáctica 5. Risco volcánico

Presentación

El risco volcánico constitúe unha ameaza para a seguridade das persoas, o medioambiente e a contorna urbana. Conscientes da necesidade de fomentar unha cidadanía preparada, esta guía didáctica preséntase como unha ferramenta educativa para o desenvolvemento da conciencia preventiva desde as primeiras etapas do sistema educativo. A través de propostas pedagóxicas adaptadas a cada nivel, promóvese a aprendizaxe significativa sobre os riscos, as medidas de autoprotección e a cultura de prevención.

Guía didáctica 5. Risco volcánico

Guía didáctica 5. Risco volcánico

Guía didáctica 5. Risco volcánico

Finalidade e destinatarios

Esta guía didáctica ten como finalidade proporcionar ao profesorado/ao persoal docente unha ferramenta pedagóxica útil e adaptada para sensibilizar ao alumnado de todas as etapas educativas non universitarias sobre a actuación e a autoprotección ante os riscos volcánicos. A través de actividades, inclusivas e contextualizadas, preténdese:Salto de línea e Xerar a cultura na prevención de riscos.

  • Fomentar actitudes responsables e respectuosas co medio natural.
  • Desarrollar competencias crave relacionadas coa seguridade, o pensamento crítico e a participación cidadá.
  • Dotar ao alumnado de coñecementos prácticos sobre como actuar antes, durante e despois dunha erupción volcánica.

La guía está dirixida ao profesorado de centros educativos de Educación Infantil, Educación primaria, Educación Secundaria Obligatoria, Bacharelato, Formación Profesional e outros ensinos non universitarios, e inclúe propostas metodolóxicas adaptadas a cada etapa. Tamén é útil como recurso complementario en programas de educación ambiental, protección civil escolar ou formación para a convivencia e a cidadanía.

Objetivos didácticos xerais

Os obxectivos didácticos desta guía céntranse en promover unha comprensión significativa do risco volcánico como fenómeno natural que pode afectar as persoas, os ecosistemas e as infraestruturas. A través de propostas adaptadas a cada etapa educativa, preténdese que o alumnado:

  • Reconozca que é un volcán, como funciona e que riscos pode xerar.
  • Analice casos reais de erupciones volcánicas e as súas consecuencias sociais, ambientais e económicas.
  • Adquiera hábitos de prevención e actitudes de autoprotección ante situacións de emerxencia relacionadas con volcáns.
  • Desarrolle unha actitude crítica e responsable ante os riscos naturais, fomentando a cooperación, a resiliencia e a cultura de seguridade.
  • Relacione el fenómeno volcánico con contenidos curriculares de diversas áreas, desde un enfoque interdisciplinar, activo e inclusivo.

Risco volcánico

Risco volcánico

Risco volcánico

Competencias clave abordadas

Las propostas metodolóxicas desta guía contribúen ao desenvolvemento das competencias crave definidas no currículo actual, destacando especialmente as seguintes:

  • Competencia en conciencia e expresión cultural: a través de narrativas, xogos simbólicos, expresión plástica ou audiovisual vinculadas á prevención e a emerxencia.
  • Competencia persoal, social e de aprender a aprender: mediante actividades que promoven a autoregulación, a reflexión crítica e a responsabilidade ante os riscos.
  • Competencia cidadá: fomentando o compromiso co ben común, a participación na vida colectiva e a solidariedade ante situacións de emerxencia..
  • Competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (CET): ao identificar fenómenos naturais como as erupciones volcánicas, comprender as súas causas e propor solucións.
  • Competencia dixital: mediante usar de recursos audiovisuais, documentais ou ferramentas interactivas que complementan o aprendizaxe.
  • Competencia lingüística: reforzada pola lectura, a narración, o diálogo e a produción oral ou escrita.
  • Competencia matemática e en competencias básicas en ciencia e tecnoloxía: ao realizar esbozo, clasificacións, análises de causas e consecuencias, ou secuencias de accións.
Subir