Esta web utiliza cookies propias para facilitar la navegación y cookies de terceros para obtener estadísticas de uso y satisfacción.

Puede obtener más información en el apartado "Cookies" de nuestro aviso legal.

Ud está aquí:
  1. Presentación
  2. Guías didácticas
  3. Guía didáctica 5. Risco volcánico

Volver

Guía didáctica 5. Risco volcánico

Presentación

O risco volcánico constitúe unha ameaza para a seguridade das persoas, o medioambiente e a contorna urbana. Conscientes da necesidade de fomentar unha cidadanía preparada, esta guía didáctica preséntase como unha ferramenta educativa para o desenvolvemento da conciencia preventiva desde as primeiras etapas do sistema educativo. A través de propostas pedagóxicas adaptadas a cada nivel, promóvese a aprendizaxe significativa sobre os riscos, as medidas de autoprotección e a cultura de prevención.

Guia didàctica 5. Risc volcànic

Guía didáctica 5. Risco volcánico

Guia didàctica 5. Risc volcànic

Finalidade e destinatarios

Esta guía didáctica ten como finalidade proporcionar ao profesorado/ao persoal docente unha ferramenta pedagóxica útil e adaptada para sensibilizar ao alumnado de todas as etapas educativas non universitarias sobre a actuación e a autoprotección ante os riscos volcánicos. A través de actividades, inclusivas e contextualizadas, preténdese:Salto de línea e Xerar a cultura na prevención de riscos.

  • Fomentar actitudes responsables e respectuosas co medio natural.
  • Desenvolver competencias crave relacionadas coa seguridade, o pensamento crítico e a participación cidadá.
  • Dotar ao alumnado de coñecementos prácticos sobre como actuar antes, durante e despois dunha erupción volcánica.

A guía está dirixida ao profesorado de centros educativos de Educación Infantil, Educación primaria, Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e outros ensinos non universitarios, e inclúe propostas metodolóxicas adaptadas a cada etapa. Tamén é útil como recurso complementario en programas de educación ambiental, protección civil escolar ou formación para a convivencia e a cidadanía.

Obxectivos didácticos xerais

Os obxectivos didácticos desta guía céntranse en promover unha comprensión significativa do risco volcánico como fenómeno natural que pode afectar as persoas, os ecosistemas e as infraestruturas. A través de propostas adaptadas a cada etapa educativa, preténdese que o alumnado:

  • Recoñeza que é un volcán, como funciona e que riscos pode xerar.
  • Analice casos reais de erupciones volcánicas e as súas consecuencias sociais, ambientais e económicas.
  • Adquira hábitos de prevención e actitudes de autoprotección ante situacións de emerxencia relacionadas con volcáns.
  • Desenvolva unha actitude crítica e responsable ante os riscos naturais, fomentando a cooperación, a resiliencia e a cultura de seguridade.
  • Relacione el fenómeno volcánico con contenidos curriculares de diversas áreas, desde un enfoque interdisciplinar, activo e inclusivo.

Risco volcánico

Risco volcánico

Risco volcánico

Competències clau abordades

Les propostes metodològiques d'esta guia contribuïxen al desenvolupament de les competències clau definides en el currículum actual, destacant especialment les següents:

  • Competència en consciència i expressió cultural: a través de narratives, jocs simbòlics, expressió plàstica o audiovisual vinculades a la prevenció i l'emergència.
  • Competència personal, social i d'aprendre a aprendre: mitjançant activitats que promouen l'autoregulació, la reflexió crítica i la responsabilitat davant els riscos.
  • Competència ciutadana: fomentant el compromís amb el bé comú, la participació en la vida col·lectiva i la solidaritat davant situacions d'emergència.. 
  • Competència en ciència, tecnologia i enginyeria (CET): en identificar fenòmens naturals com les erupcions volcàniques, comprendre les seues causes i proposar solucions.
  • Competencia digital: mediante el uso de recursos audiovisuales, documentales o herramientas interactivas que complementan el aprendizaje. 
  • Competència lingüística: reforçada per la lectura, la narració, el diàleg i la producció oral o escrita.
  • Competència matemàtica i en competències bàsiques en ciència i tecnologia: en realitzar croquis, classificacions, anàlisis de causes i conseqüències, o seqüències d'accions.
Subir