Esta web utiliza cookies propias para facilitar la navegación y cookies de terceros para obtener estadísticas de uso y satisfacción.

Puede obtener más información en el apartado "Cookies" de nuestro aviso legal.

Ud está aquí:
  1. Aurkezpena
  2. Gida didaktikoak
  3. Gida didaktikoa 9. Laguntza emozionala eta baliabideak biktimen eskura

Volver

Gida didaktikoa 9. Laguntza emozionala eta baliabideak biktimen eskura

Gida didaktikoa 9. Laguntza emozionala eta baliabideak biktimen eskura

Gida didaktikoa 9. Laguntza emozionala eta baliabideak biktimen eskura

Gida didaktikoa 9. Laguntza emozionala eta baliabideak biktimen eskura

Aurkezpena

Larrialdi-egoerek —izan hondamendi naturalak, istripuak, galera pertsonalak edo eragin emozional handiko bestelako bizipenak— arrastoa utz dezakete hezkuntza-komunitate osoan. Gida didaktiko hau kontzientzia emozionala, ondoezaren kudeaketa eta txikitatik laguntzeko gaitasuna garatzeko hezkuntza-tresna gisa aurkezten da.Salto de líneaMaila bakoitzera egokitutako proposamen pedagogikoen bidez, elkar zaintzearen, errekonozimendu emozionalaren eta autozainketaren kultura sustatzen da, laguntza-prozesuaren funtsezko zati gisa.

Helburua eta hartzaileak

Gida didaktiko honen helburua irakasleei tresna pedagogiko eta emozionalak ematea da, krisi edo eragin emozional handiko egoeren ondoren ikasleei laguntzeko, bai zuzenean bizi izan dituztenean, bai gertutik ikusi dituztenean, baita ikasgelatik kuidatua eta errekonozimendu emozionala sustatzeko ere.Salto de líneaTestuinguruan kokatutako eta etapa bakoitzera egokitutako proposamenen bidez, helburu hauek lortu nahi dira:

  • Emozioak identifikatzen, baliozkotzen eta adierazten laguntzea.
  • Gelatik laguntza emozionalerako oinarrizko estrategiak eskaintzea.
  • Enpatia, autozainketa eta errespetuzko laguntza sustatzea.
  • Emozionalki seguruak diren hezkuntza-inguruneak sustatzea.

Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, DBHko, Batxilergoko, Lanbide Heziketako eta unibertsitatez kanpoko beste irakaskuntza batzuetako ikastetxeetako irakasleei zuzenduta dago gida. Bizikidetzarako programetan, balioetan oinarritutako heziketan, ongizate emozionalean edo larrialdien aurrean prestatzean ere integra daiteke.

Helburu didaktiko orokorrak

Gida honen diseinuak arrisku teknologikoen prebentzioaren arloko hezkuntzaren ikuspegi integralari erantzuten dio, garapen iraunkorrerako hezkuntzaren, autobabeserako kulturaren eta komunitate seguruagoak eraikitzeko parte-hartze aktiboaren printzipioekin lerrokatuta.Salto de líneaGidaliburuaren helburu didaktiko orokorrak hauek dira:

  • Arrisku teknologikoak zer diren, zergatik gertatzen diren eta pertsonengan, ingurunean eta biodibertsitatean zer ondorio dituzten ulertzea.
  • Arrisku-jokabideak identifikatzea eta sute baten aurrean nork bere burua babesteko oinarrizko neurriak ezagutzea.
  • Natur ingurunea zaintzeak eta prebenitzeak arrisku teknologikoen arriskua murrizteko duen garrantzia balioestea.
  • Erantzukizun-, elkartasun- eta lankidetza-jarrerak garatzea larrialdi-egoeren aurrean.
  • Autonomia pertsonala, analisi kritikorako gaitasuna eta informatutako erabakiak hartzea sustatzea.
  • Ikaskuntza eguneroko bizitzara transferitzen laguntzen duten testuinguru errealetan edo simulatuetan integratzea.
  • Ikasle guztien inklusioa eta parte-hartze aktiboa sustatzea, proposamenak ikasteko gaitasun eta estilo desberdinetara egokituz.

Laguntza emozionala

Laguntza emozionala

Laguntza emozionala

Lantzen diren funtsezko gaitasunak

Gida honetako jarduerek eta proposamen metodologikoek egungo curriculumean definitutako funtsezko gaitasunak garatzen laguntzen dute, arreta berezia jarriz honako hauetan:

  • Kultura-kontzientzia eta -adierazpenerako gaitasuna: prebentzioari eta larrialdiari lotutako narratiba, jolas sinboliko, adierazpen plastiko edo ikus-entzunezkoen bidez.
  • Gaitasun pertsonala, soziala eta ikasten ikasteko gaitasuna: autorregulazioa, errekonozimendu emozionala eta kudeaketa emozionalerako tresnak eskuratzea sustatzen duten jardueren bidez.
  • Herritartasunerako gaitasuna: ahultasun-egoeretan enpatia, elkartasuna eta errespetuzko laguntza sustatuz.
  • Hizkuntza-gaitasuna: elkarrizketa emozionala, entzute aktiboa eta sentimenduak eta bizipenak ahoz eta idatziz adieraztea errazten duelako.
  • Konpetentzia digitala: kudeaketa emozionalarekin lotutako ikus-entzunezko baliabideak, tresna digitalak eta material interaktiboak erabiliz.
  • Zientzia, teknologia eta ingeniaritzarako gaitasuna (EKT): gorputzari, adimenari, estresaren neurobiologiari eta erantzun emozionalari buruzko oinarrizko kontzeptuak lantzen direnean.
Subir