Esta web utiliza cookies propias para facilitar la navegación y cookies de terceros para obtener estadísticas de uso y satisfacción.

Puede obtener más información en el apartado "Cookies" de nuestro aviso legal.

Ud está aquí:
  1. Presentación
  2. Guías didácticas
  3. Guía didáctica 2. Identificación das situacións de risco na contorna

Volver

Guía didáctica 2. Identificación das situacións de risco na contorna

Presentación

A educación en autoprotección é clave para desenvolver no alumnado unha actitude responsable e preventiva ante situacións de risco. Conscientes da necesidade de fomentar unha cidadanía preparada, esta guía didáctica preséntase como unha ferramenta educativa para o desenvolvemento da conciencia preventiva desde as primeiras etapas do sistema educativo. A través de propostas pedagóxicas adaptadas a cada nivel, promóvese a aprendizaxe significativa sobre os riscos, as medidas de autoprotección e a cultura de prevención.

Guia didàctica 2. Identificació de les situacions de risc en l'entorn

Guía didáctica 2. Identificación das situacións de risco na contorna

Guia didàctica 2. Identificació de les situacions de risc en l'entorn

Finalidade e destinatarios

Esta guía didáctica ten como finalidade proporcionar ao profesorado/ao persoal docente unha ferramenta pedagóxica útil e adaptada para sensibilizar ao alumnado de todas as etapas educativas non universitarias sobre a prevención e a autoprotección. A través de actividades, inclusivas e contextualizadas, preténdese :

  • Xerar a cultura na prevención de riscos.
  • Fomentar actitudes responsables e respectuosas co medio natural.
  • Desenvolver competencias crave relacionadas coa seguridade, o pensamento crítico e a participación cidadá.
  • Dotar ao alumnado de coñecementos prácticos sobre como actuar antes, durante e despois dun incendio forestal.

A guía está dirixida ao profesorado de centros educativos de Educación Infantil, Educación primaria, Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e outros ensinos non universitarios, e inclúe propostas metodolóxicas adaptadas a cada etapa. Tamén é útil como recurso complementario en programas de educación ambiental, protección civil escolar ou formación para a convivencia e a cidadanía.

Obxectivos didácticos xerais

O deseño desta guía responde a unha visión integral da educación en materia de prevención e aitoprotección ante diversos riscos da contorna.

Os obxectivos didácticos xenerais que persegue a guía son:

  • Comprender que son os principais riscos da contorna (naturais, antrópicos e tecnolóxicos).
  • Identificar comportamentos de risco e coñecer medidas básicas de autoprotección.
  • Valorar a importancia da prevención e do coidado do medio natural como forma de reducir o risco.
  • Desenvolver actitudes de responsabilidade, solidariedade e colaboración ante situacións de emerxencia.
  • Fomentar a autonomía persoal, a capacidade de análise crítica e a toma de decisións informadas.
  • Integrar el aprendizaje en contextos reales o simulados que favorezcan la transferencia a la vida cotidiana.
  • Promover a inclusión e a participación activa de todo o alumnado, adaptando as propostas ás diversas capacidades e estilos de aprendizaxe.

Competències clau abordades

Les propostes metodològiques d'esta guia contribuïxen al desenvolupament de les competències clau definides en el currículum actual, destacant especialment les següents:

  • Competència en consciència i expressió cultural: a través de narratives, jocs simbòlics, expressió plàstica o audiovisual vinculades a la prevenció i l'emergència.
  • Competència personal, social i d'aprendre a aprendre: mitjançant activitats que promouen l'autoregulació, la reflexió crítica i la responsabilitat davant els riscos.
  • Competència ciutadana: fomentant el compromís amb el bé comú, la participació en la vida col·lectiva i la solidaritat davant situacions d'emergència.. 
  • Competència en ciència, tecnologia i enginyeria (CET): en identificar fenòmens naturals, comprendre les seues causes i proposar solucions.
  • Competencia digital: mediante el uso de recursos audiovisuales, documentales o herramientas interactivas que complementan el aprendizaje.
  • Competència lingüística: reforçada per la lectura, la narració, el diàleg i la producció oral o escrita.
  • Competència matemàtica i en competències bàsiques en ciència i tecnologia: en realitzar croquis, classificacions, anàlisis de causes i conseqüències, o seqüències d'accions.
Subir