Esta web utiliza cookies propias para facilitar la navegación y cookies de terceros para obtener estadísticas de uso y satisfacción.

Puede obtener más información en el apartado "Cookies" de nuestro aviso legal.

  1. Presentación
  2. Guías didácticas
  3. Guía didáctica 2. Identificación das situacións de risco na contorna

Volver

Guía didáctica 2. Identificación das situacións de risco na contorna

Presentación

A educación en autoprotección é clave para desenvolver no alumnado unha actitude responsable e preventiva ante situacións de risco. Conscientes da necesidade de fomentar unha cidadanía preparada, esta guía didáctica preséntase como unha ferramenta educativa para o desenvolvemento da conciencia preventiva desde as primeiras etapas do sistema educativo. A través de propostas pedagóxicas adaptadas a cada nivel, promóvese a aprendizaxe significativa sobre os riscos, as medidas de autoprotección e a cultura de prevención.

Guía didáctica 2. Identificación das situacións de risco na contorna

Guía didáctica 2. Identificación das situacións de risco na contorna

Guía didáctica 2. Identificación das situacións de risco na contorna

Finalidade e destinatarios

Esta guía didáctica ten como finalidade proporcionar ao profesorado/ao persoal docente unha ferramenta pedagóxica útil e adaptada para sensibilizar ao alumnado de todas as etapas educativas non universitarias sobre a prevención e a autoprotección. A través de actividades, inclusivas e contextualizadas, preténdese :

  • Xerar a cultura na prevención de riscos.
  • Fomentar actitudes responsables e respectuosas co medio natural.
  • Desenvolver competencias crave relacionadas coa seguridade, o pensamento crítico e a participación cidadá.
  • Dotar ao alumnado de coñecementos prácticos sobre como actuar antes, durante e despois dun incendio forestal.

A guía está dirixida ao profesorado de centros educativos de Educación Infantil, Educación primaria, Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e outros ensinos non universitarios, e inclúe propostas metodolóxicas adaptadas a cada etapa. Tamén é útil como recurso complementario en programas de educación ambiental, protección civil escolar ou formación para a convivencia e a cidadanía.

Obxectivos didácticos xerais

O deseño desta guía responde a unha visión integral da educación en materia de prevención e aitoprotección ante diversos riscos da contorna.

Os obxectivos didácticos xenerais que persegue a guía son:

  • Comprender que son os principais riscos da contorna (naturais, antrópicos e tecnolóxicos).
  • Identificar comportamentos de risco e coñecer medidas básicas de autoprotección.
  • Valorar a importancia da prevención e do coidado do medio natural como forma de reducir o risco.
  • Desenvolver actitudes de responsabilidade, solidariedade e colaboración ante situacións de emerxencia.
  • Fomentar a autonomía persoal, a capacidade de análise crítica e a toma de decisións informadas.
  • Integrar el aprendizaje en contextos reales o simulados que favorezcan la transferencia a la vida cotidiana.
  • Promover a inclusión e a participación activa de todo o alumnado, adaptando as propostas ás diversas capacidades e estilos de aprendizaxe.

Competencias clave abordadas

Las propostas metodolóxicas desta guía contribúen ao desenvolvemento das competencias crave definidas no currículo actual, destacando especialmente as seguintes:

  • Competencia en conciencia e expresión cultural: a través de narrativas, xogos simbólicos, expresión plástica ou audiovisual vinculadas á prevención e a emerxencia.
  • Competencia persoal, social e de aprender a aprender: mediante actividades que promoven a autoregulación, a reflexión crítica e a responsabilidade ante os riscos.
  • Competencia cidadá: fomentando o compromiso co ben común, a participación na vida colectiva e a solidariedade ante situacións de emerxencia.. 
  • Competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (*CET): ao identificar fenómenos naturais, comprender as súas causas e propor solucións.
  • *Competencia dixital: *mediante usar de recursos *audiovisuais, *documentais ou *ferramentas *interactivas que *complementan o *aprendizaxe.
  • Competencia lingüística: reforzada pola lectura, a narración, o diálogo e a produción oral ou escrita.
  • Competencia matemática e en competencias básicas en ciencia e tecnoloxía: ao realizar esbozo, clasificacións, análises de causas e consecuencias, ou secuencias de accións.
Subir