Volver
Guía didáctica 6. Fenómenos meteorolóxicos adversos
Presentación
Esta guía didáctica ten como finalidade proporcionar ao profesorado/ao persoal docente unha ferramenta pedagóxica útil e adaptada para sensibilizar ao alumnado de todas as etapas educativas non universitarias sobre a prevención fenómenos meteorolóxicos adversos e a autoprotección. A través de actividades, inclusivas e contextualizadas, preténdese:
- Xerar a cultura na prevención de riscos.
- Fomentar actitudes responsables e respectuosas co medio natural.
- Desarrollar competencias crave relacionadas coa seguridade, o pensamento crítico e a participación cidadá.
- Dotar ao alumnado de coñecementos prácticos sobre como actuar antes, durante e despois dun fenómeno meteorolóxico adverso.
La guía está dirixida ao profesorado de centros educativos de Educación Infantil, Educación primaria, Educación Secundaria Obligatoria, Bacharelato, Formación Profesional e outros ensinos non universitarios, e inclúe propostas metodolóxicas adaptadas a cada etapa. Tamén é útil como recurso complementario en programas de educación ambiental, protección civil escolar ou formación para a convivencia e a cidadanía.
Guía didáctica 6. Fenómenos meteorolóxicos adversos
Guía didáctica 6. Fenómenos meteorolóxicos adversos
Finalidade e destinatarios
Esta guía didáctica ten como finalidade proporcionar ao profesorado/ao persoal docente unha ferramenta pedagóxica útil e adaptada para sensibilizar ao alumnado de todas as etapas educativas non universitarias sobre a prevención fenómenos meteorolóxicos adversos e a autoprotección. A través de actividades, inclusivas e contextualizadas, preténdese:
- Xerar a cultura na prevención de riscos.
- Fomentar actitudes responsables e respectuosas co medio natural.
- Desarrollar competencias crave relacionadas coa seguridade, o pensamento crítico e a participación cidadá.
- Dotar ao alumnado de coñecementos prácticos sobre como actuar antes, durante e despois dun fenómeno meteorolóxico adverso.
La guía está dirixida ao profesorado de centros educativos de Educación Infantil, Educación Primaria, Educación Secundaria Obligatoria, Bacharelato, Formación Profesional e outros ensinos non universitarios, e inclúe propostas metodolóxicas adaptadas a cada etapa. Tamén é útil como recurso complementario en programas de educación ambiental, protección civil escolar ou formación para a convivencia e a cidadanía.
Objetivos didácticos xerais
El deseño desta guía responde a unha visión integral da educación en materia de prevención de fenómenos meteorolóxicos adversos, aliñada cos principios da educación para o desenvolvemento sustentable, a cultura de autoprotección e a participación activa na construción de comunidades máis seguras.Salto de línea
Los obxectivos didácticos xenerais que persegue a guía son:
- Comprender que son os fenómenos meteorolóxicos adversos, por que se producen e que consecuencias teñen para as persoas, a contorna e a biodiversidade.
- Identificar comportamentos de risco e coñecer medidas básicas de autoprotección ante un fenómeno meteorolóxico adverso.
- Valorar a importancia da prevención e do coidado do medio natural como forma de reducir o risco.
- Desarrollar actitudes de responsabilidade, solidariedade e colaboración ante situacións de emerxencia.
- Fomentar a autonomía persoal, a capacidade de análise crítica e a toma de decisións informadas.
- Integrar el aprendizaje en contextos reales o simulados que favorezcan la transferencia a la vida cotidiana.
- Promover a inclusión e a participación activa de todo o alumnado, adaptando as propostas ás diversas capacidades e estilos de aprendizaxe.
Fenómenos meteorolóxicos adversos
Fenómenos meteorolóxicos adversos
Competencias clave abordadas
Las propostas metodolóxicas desta guía contribúen ao desenvolvemento das competencias crave definidas no currículo actual, destacando especialmente as seguintes:
- Competencia en conciencia e expresión cultural: a través de narrativas, xogos simbólicos, expresión plástica ou audiovisual vinculadas á prevención e a emerxencia.
- Competencia persoal, social e de aprender a aprender: mediante actividades que promoven a autoregulación, a reflexión crítica e a responsabilidade ante os riscos.
- Competencia cidadá: fomentando o compromiso co ben común, a participación na vida colectiva e a solidariedade ante situacións de emerxencia.
- Competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (CET): ): ao identificar fenómenos naturais, comprender as súas causas e propor solucións.
- Competencia dixital: mediante usar de recursos audiovisuais, documentais ou ferramentas interactivas que complementan o aprendizaxe.
- Competencia lingüística: reforzada pola lectura, a narración, o diálogo e a produción oral ou escrita.
- Competencia matemática e en competencias básicas en ciencia e tecnoloxía: ao realizar esbozo, clasificacións, análises de causas e consecuencias, ou secuencias de accións.